Licencja aplikacji Optima2GreenMail24

Wersja: 1
Opublikowano: 01/06/2020

§ 1. Zasady ogólne
  1. Warunki korzystania z Oprogramowania XL2GreenMail24 lub Optima2GreenMail24 (zwane dalej „Warunkami”) określają zasady, na jakich nabywca egzemplarza oprogramowania XL2GreenMail24 lub Optima2GreenMail24, który nabył i posiada je legalnie (zwany dalej "Klientem Końcowym) jest uprawniony do korzystania z Oprogramowania XL2GreenMail24 lub Optima2GreenMail24 (zwane dalej „Oprogramowaniem”).
  2. Oprogramowanie wraz z dołączoną do niego dokumentacją stanowi przedmiot praw autorskich Pulsar System sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu, ul. Jęczmienna 3/1, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym pod numerem KRS 0000727407 (zwaną dalej „Pulsar System”).
  3. Oprogramowanie podlega ochronie na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych i używanie go w sposób sprzeczny lub nie przewidziany niniejszymi Warunkami stanowi naruszenie praw autorskich Pulsar System. Pulsar System zachowuje na zasadzie wyłączności majątkowe prawa autorskie do Oprogramowania i jego modyfikacji i rozszerzeń, jeżeli zostały wykonane przez Pulsar System.
  4. Klient Końcowy może korzystać z Oprogramowania wyłącznie na zasadach określonych w niniejszych Warunkach oraz zgodnie z warunkami określonymi w umowie z Pulsar System, o ile taka została zawarta.
  5. Instalacja Oprogramowania jest równoznaczna z akceptacją przez Klienta Końcowego niniejszych Warunków korzystania z Oprogramowania.
  6. Klient Końcowy jest zobowiązany udostępnić Oprogramowanie do kontroli Pulsar System w celu zweryfikowania zgodności sposobu korzystania z Oprogramowania z niniejszymi Warunkami.
  7. Warunki wchodzą w życie z chwilą:

    1. podpisania umowy sprzedaży
    2. podpisania Warunków
    3. pierwszej instalacji Oprogramowania
    4. sporządzenia kopii Oprogramowania

  8. w zależności od tego, która z tych czynności jest pierwsza. Dokonanie którejkolwiek z czynności, o których mowa w pkt a)-d) powyżej jest równoznaczne z zaakceptowaniem niniejszych Warunków przez Klienta Końcowego.

  9. Usunięcie Oprogramowania z pamięci komputera nie powoduje wygaśnięcia zobowiązań wynikających z Warunków.
  10. Klient Końcowy korzystając z Oprogramowania wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych technicznych tj. IP, numer klucza, numer wersji Oprogramowania, statystyk użytkowania i ich wykorzystywanie przez Pulsar System, które to dane są przechowywane i przetwarzane wyłącznie w celu ułatwienia wprowadzania aktualizacji Oprogramowania, doskonalenia Oprogramowania, świadczenia wsparcia i usług dla Klienta Końcowego w związku z Oprogramowaniem objętym niniejszym prawem do korzystania.

§ 2. Warunki korzystania z Oprogramowania
  1. Klient Końcowy jest uprawniony do korzystania z Oprogramowania bez ograniczeń terytorialnych przez czas nieokreślony.
  2. Klient Końcowy jest uprawniony do korzystania z Oprogramowania wyłącznie zgodnie z jego przeznaczeniem tj. do obsługi działalności gospodarczej Klienta Końcowego oraz zgodnie z niniejszymi Warunkami korzystania i sposobem użytkowania wynikającym z dokumentacji dostępnej na stronie internetowej https://pulsarsystem.pl/greenmail24/.
  3. Dokumentacja Oprogramowania, opisująca jego obszary biznesowe, funkcjonalność i wersje dostępna jest na stronie internetowej https://pulsarsystem.pl/greenmail24/.
  4. Dokumentacja Oprogramowania dostępna jest tylko w wersji elektronicznej, Klient Końcowy może sporządzić drukowane kopie tych dokumentów.
  5. Oprogramowanie może być:

    1. używane, utrwalane i wprowadzane do pamięci serwera lub stacji roboczej dla których zostało nabyte;
    2. powielane wyłącznie w celu utworzenia kopii bezpieczeństwa.

  6. Klient Końcowy nie może użyczać, oddawać w dzierżawę lub najem, zbywać ani odstępować Oprogramowania osobom trzecim. Zakazane jest również oddawanie Oprogramowania do używania osobie trzeciej w jakiejkolwiek formie i pod jakimkolwiek innym tytułem darmowym lub odpłatnym, chyba że co innego wynika z Warunków lub z umowy z Pulsar System.
  7. Klient Końcowy może przenieść prawo do korzystania z Oprogramowania na osobę trzecią wyłącznie po uprzednim uzyskaniu pisemnej zgody Pulsar System.
  8. Klient Końcowy nie może podejmować ani nie może zezwalać osobom trzecim na podjęcie czynności dążących do odtworzenia kodu źródłowego Oprogramowania (reverse engineering), disasemblacji, dekompilacji.
  9. Odpowiedzialność Pulsar System z wszelkich tytułów wynikających z udzielonego prawa do korzystania jest ograniczona do wartości zakupionego Oprogramowania. Odpowiedzialność Pulsar System z tytułu utraconych korzyści jest wyłączona.
  10. Klient Końcowy może udostępnić Oprogramowanie Partnerowi Pulsar System (tj. przedsiębiorcy, który współpracuje z Pulsar System na podstawie Umowy Partnerskiej) w celu wykonania przez niego wdrożenia, modyfikacji lub rozszerzeń Oprogramowania, o ile Partner Pulsar System jest do tego uprawniony zgodnie z umową z Pulsar System. Pulsar System nie ponosi odpowiedzialności za działania ani zaniechania Partnera Pulsar System.
  11. Pulsar System gwarantuje, że Oprogramowanie będzie działać zgodnie z opisem funkcjonalnym zawartym w dokumentacji, zaś Klient Końcowy oświadcza, że zapoznał się z dokumentacją oraz dostępnymi na dzień zakupu funkcjonalnościami Oprogramowania i potwierdza, że spełniają one jego wymagania.

§ 3. Prawo do nowych wersji
  1. W okresie gwarancji oraz na podstawie odrębnego zamówienia po upływie okresu gwarancji Pulsar System zobowiązuje się do udostępnienia Klientowi Końcowemu nowych wersji Oprogramowania (zwanych dalej „Upgrade”). Upgrade dotyczą standardowej wersji Oprogramowania i nie obejmują modyfikacji i zmian Oprogramowania wykonanych specjalnie na rzecz Klienta Końcowego.
  2. Po upływie okresu gwarancji Upgrade udostępniane są na podstawie odrębnego zamówienia złożonego do Pulsar System lub Partnera Pulsar System przez okres 12 miesięcy od dnia złożenia zamówienia przez Klienta Końcowego, z zastrzeżeniem ust. 3.
  3. W przypadku złożenia zamówienia, o którym mowa w ust 2, przed upływem okresu gwarancji lub przed upływem 12 miesięcznego okresu, na jaki zostało złożone poprzednie zamówienie, kolejny okres, przez jaki Pulsar System zobowiązany jest do udostępniania Upgrade rozpoczyna się od dnia następującego po ostatnim dniu odpowiednio okresu gwarancji lub poprzedniego okresu udostępniania Upgrade.
  4. Pulsar System nie pobiera wynagrodzenia za udostępnianie Upgrade w okresie gwarancji.
  5. Wynagrodzenie za udostępnienie Upgrade po upływie okresu gwarancji jest naliczane zgodnie z poniższymi warunkami:

    1. 20% Wartości Oprogramowania, jeżeli Klient Końcowy złoży zamówienie przed upływem gwarancji lub przed upływem rocznego okresu, na jaki zostało złożone poprzednie zamówienie na udostępnianie Upgrade, jednak nie wcześniej niż miesiąc przed upływem tych terminów;
    2. 30% Wartości Oprogramowania, jeżeli Klient Końcowy złoży zamówienie najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia upływu okresu gwarancji lub rocznego okresu na jaki zostało złożone poprzednie zamówienie na udostępnianie Upgrade,
    3. 40% Wartości Oprogramowania, jeżeli Klient Końcowy złoży zamówienie później niż w ciągu 30 dni od dnia upływu okresu gwarancji.

  6. Wartość Oprogramowania, o której mowa w ust. 5 to równowartość ceny Oprogramowania, z którego może korzystać Klient Końcowy, określona w cenniku Pulsar System obowiązującym w dniu złożenia zamówienia, o którym mowa w ust.2 lub ust.3, z uwzględnieniem liczby użytkowników oraz wartości modułów Oprogramowania.

WARUNKI GWARANCJI NA OPROGRAMOWANIE XL2GreenMail24 lub Optima2GreenMail24

    Warunki gwarancji na Oprogramowanie XL2GreenMail24 lub Optima2GreenMail24 (zwane dalej „Oprogramowaniem”) stanowią dokument gwarancyjny dołączany do egzemplarza Oprogramowania. Oprogramowanie pochodzące od innych producentów lub autorów nie jest objęte tą gwarancją.

§ 1. Obowiązki Pulsar System
  1. W ramach Gwarancji Pulsar System jest zobowiązany do:

    1. usunięcia błędów i awarii Oprogramowania w zakresie określonym w Warunkach Gwarancji,
    2. udostępnienia nowych wersji Oprogramowania (Upgrade).

  2. Klient Końcowy z tytułu udzielonej gwarancji jest uprawniony wyłącznie do świadczeń wymienionych w Warunkach Gwarancji.
  3. Pulsar System jest zobowiązany do naprawy błędów Oprogramowania zgłoszonych przed upływem okresu gwarancji.
  4. Błędem Oprogramowania jest funkcjonowanie Oprogramowania w sposób niezgodny z dokumentacją w zakresie udokumentowanych funkcji Oprogramowania.
  5. Awarią Oprogramowania nazywany jest stan Oprogramowania uniemożliwiający jego funkcjonowanie.
  6. Pulsar System jest zobowiązany niezwłocznie podjąć się naprawy Awarii i Błędu Oprogramowania.
  7. W okresie gwarancji Klient Końcowy otrzymuje aktualizację i nowe wersje Oprogramowania za pośrednictwem autoryzowanego Partnera Pulsar System obsługującego Klienta Końcowego lub bezpośrednio od Pulsar System.
  8. Informacja o nowych wersjach Oprogramowania jest dostępna na stronie internetowej Pulsar System oraz u autoryzowanych Partnerów Pulsar System.
§ 2. Obowiązki Klienta Końcowego
  1. W okresie gwarancji Klient Końcowy jest zobowiązany niezwłocznie zgłaszać Pulsar System każdy ujawniony błąd Oprogramowania w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej przesłanej na adres mailowy zgloszenia@pulsarsystem.pl.
  2. Klient Końcowy jest zobowiązany udzielić Pulsar System wszelkich wyjaśnień potrzebnych do wyjaśnienia i usunięcia zgłoszonych błędów Oprogramowania.
  3. W okresie gwarancji Klient Końcowy ma obowiązek instalacji wszystkich aktualizacji i nowych wersji Oprogramowania pod rygorem wygaśnięcia gwarancji do czasu zainstalowania aktualnych wersji.
§ 3. Postanowienia szczególne
  1. W ramach gwarancji Pulsar System nie jest zobowiązany do podejmowania czynności mających na celu badanie lub korygowanie przyczyn generowania przez Oprogramowanie błędnych danych.
  2. Gwarancja nie obejmuje: instalacji aktualizacji (HR-Hot Refresh) lub prac instalacyjnych nowych wersji Oprogramowania połączeń terminalowych, wyjazdów serwisowych, instalacji, migracji lub konwersji baz danych i wydruków, modyfikacji oprogramowania w oparciu o indywidualne potrzeby Klienta Końcowego, innych niewymienionych usług wymagających dodatkowych prac.
  3. Gwarancja nie obejmuje błędów lub nieprawidłowej pracy Oprogramowania spowodowanych:

    1. wadami sprzętu, niewłaściwą instalacją lub nieprawidłowymi ustawieniami Oprogramowania lub programu współpracującego z Oprogramowaniem lub serwera bazy danych,
    2. niewłaściwą obsługą Oprogramowania, błędną interpretacją wyników lub nieznajomością przepisów prawa,
    3. ingerencją w Oprogramowanie lub bazy danych przy pomocy narzędzi pochodzących od innych producentów,
    4. ingerencją w Oprogramowanie lub bazy danych przez osoby nieupoważnione, tzn. inne osoby niż upoważnieni przedstawiciele Pulsar System lub autoryzowanego Partnera Pulsar System lub za uprzednią pisemną zgodą Pulsar System i wyłącznie w zakresie udzielonej zgody odpowiednio przeszkolony pracownik Klienta Końcowego.

  4. Odpowiedzialność Pulsar System z tytułu gwarancji jest ograniczona do ceny zapłaconej przez Klienta Końcowego za Oprogramowanie lub ceny cennikowej Oprogramowania z dnia ostatniej aktualizacji. Odpowiedzialność Pulsar System za utracone korzyści jest wyłączona.
  5. Gwarancja wygasa po upływie okresu, na który ją udzielono, a także w dniu naruszenia praw autorskich Pulsar System przez Klienta Końcowego.